over DOS

Wij houden van theater. En nog meer van musical. Daarom voert Musicalvereniging DOS ieder najaar een bekende musical op. Altijd in de Nederlandse taal.

DOS heeft in 2017 haar honderste verjaardag beleefd. Dat hebben we gevierd met het uitvoeren van Monty Python’s Spamalot. In 2018 voeren we voor het eerst een echte rockmusical op. Begin november gaat RENT met een live band in ons vertrouwde Polanentheater in première.

Like ons op Facebook om op de hoogte te blijven.

DOS is een vereniging. Als je van DOS lid bent, mag je altijd in een productie meespelen. Wel moet er altijd auditie worden gedaan. Zo kan het artistieke team bepalen wie voor een bepaalde rol het meest geschikt is. Bij de keuze van een productie kijken het bestuur en het artistieke team naar welke musical interessant is voor de leden om te spelen. Hierbij wordt rekening gehouden met een voldoende aantal rollen.

Leden betalen per speeljaar contributie. Deze contributie komt ten goede van het voorstellingsbudget.

Iedereen kan lid worden van DOS. DOS repeteert iedere maandagavond van 20:00 tot 22:30 uur in het Polanentheater in Amsterdam.

Al meer dan 100 jaar op de planken

DOS begon in 1917 als De Operette Spelers. In de begin jaren – de naam zegt het al – werden er alleen operettes gespeeld. DOS verkreeg een koninklijke goedkeuring. In de jaren zeventig ging het roer om. DOS besloot zich nog enkel op musicals te richten.

We willen kwaliteitsvoorstellingen met amateurspelers neerzetten. Maar we vinden de individuele ontwikkeling van onze leden net zo belangrijk. Daarom investeert DOS in het aantrekken van de juiste regisseur en muzikaal leider. Zo waarborgen we zowel kwaliteit en groei.

DOS (De Operette Spelers) staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer 40532205.

DOS is te bereiken via info@musicalverenigingdos.nl.

bestuur               creatief team