Eric Klaver

Home / Eric Klaver

Eric Klaver

Speler

Eric Klaver speelt sinds 2013 bij Musicalvereniging DOS. Een van zijn vaste uitspraken is dat niets zo blijvend is als een tijdelijke oplossing, en zo is het ook met zijn lidmaatschap bij DOS. Voor de productie ‘De Mallemolen’ kwam hij even twee maanden invallen toen een andere speler uitviel. Eenmaal binnen bij DOS is hij nooit meer weggegaan. Sinds 2016 is Eric bestuurslid van de vereniging, wat hij met veel plezier combineert met het spelen in de producties. Via Knoop in ‘Lang & Gelukkig’, Anthony in ‘Sweeney Todd’, Sammy in ‘Blood Brothers’, prins Herbert in ‘Spamalot’ en Benny in RENT speelt Eric in Into the Woods de combinatie van boze stiefzuster Lucinda en de prins van Rapunzel, die laatste in dubbel casting met Ronen Brilleslijper.

Voor DOS heeft Eric jarenlang geen musical gedaan, maar hij was zeker geen vreemde met het genre. Met Veldwerk Theater maakte Eric in 2006 ‘Jesus Christ Superstar’, waar hij Judas Iscariot mocht vertolken. Bij musicalgroep Face heeft Eric jarenlang rollen gespeelt waaronder Don Quichote in ‘Man van La Mancha’, en de geest van de kerstgeschiedenis in ‘A Christmas Carol’.

Profiel details
Socials