DOS zoekt een regisseur

DOS  zoekt een regisseur

DOS zoekt een regisseur voor de productie die in 2020 wordt gerepeteerd en opgevoerd. Deze productie wordt in overleg met de nieuwe regisseur bepaald.

Contract: 2,5 uur per week (excl. voorbereidingstijd)
Vanaf: januari 2020
Plaats: Polanentheater, Polanenstraat 174 in Amsterdam

Wie zijn wij?

Wij houden van theater. En nog meer van musical. Daarom voert Musicalvereniging DOS ieder najaar een professionele musical op. Altijd in de Nederlandse taal. En dat doen we al meer dan 100 jaar.

De afgelopen jaren hebben we Rent, Spamalot, Blood Brothers, en Sweeney Todd ten tonele gebracht. Op dit moment repeteren wij voor Into the Woods, die we op 1, 2, 8 en 9 november 2019 in het Polanentheater opvoeren.

We willen kwaliteitsvoorstellingen met een gevarieerde groep volwassen amateurspelers neerzetten. Maar de individuele ontwikkeling van onze leden vinden we net zo belangrijk. Daarom investeert DOS in het aantrekken van de juiste regisseur. Zo waarborgen we zowel kwaliteit en groei.

Functieomschrijving

Als regisseur leid je het repetitieproces. Samen met de productieleider maak je een (globale) repetitieplanning. Deze is leidend voor de invulling van de afzonderlijke repetities. Hierbij is het van belang dat iedere repetitie van tevoren goed wordt voorbereid.

Je bent artistiek eindverantwoordelijk voor de voorstelling. In overleg met het bestuur, maak je een helder, overkoepelend voorstellingsconcept (dramaturgisch en beeldend). Je zorgt voor een goede en uitdagende coaching van de spelers. Je zet iedere speler optimaal in zijn kracht. Je stuurt bij om uit iedere speler het maximale te halen. Bij het gestalte geven aan de rollen is het voorstellingsconcept leidend. Wel blijft er genoeg ruimte voor inbreng van de spelers.

Vanuit het voorstellingsconcept artistiek-inhoudelijk geef je input aan de verschillende commissies bij het maken van een kostuum-, decor- en grimeplan. Daarnaast maak je, in samenwerking met het theater, een licht- en geluidsplan.

Wij zoeken

• Iemand die ervaring heeft met het regisseren van musicals (zang, dans en toneel).
  • Iemand die het leuk vindt een eigen draai te geven aan een bestaande musical.
  • Iemand die eventueel ook de zang- en dansrepetities kan leiden. Ervaring als repetitor en/of choreograaf is een pre.
  • Iemand die gemotiveerd is en met volle overgave het maximale uit spelers en de productie wil halen.
  • Iemand die met enthousiasme en didactische vaardigheden spelers weet te motiveren om tot het uiterste te gaan.
  • Iemand die, in de periode januari 2020 tot en met november 2020 (met uitzondering van de zomervakantie, regio Noord: 4 juli tot en met 16 augustus 2020), op maandagavond van 20:00 tot 22:30 uur volledig beschikbaar is en in september/oktober 2020 twee keer een zater- of zondag van 10:00 tot 17:00 uur beschikbaar is voor een repetitie- en/of bandrepetitie (data in overleg te bepalen).
  • Een bij de KvK geregistreerde zzp’er.

Wij bieden

• Een gedreven, gezellige cast en crew die hard werkt aan een professionele voorstelling.
  • Een gelegenheid om een voorstelling te maken in een technisch goed uitgeruste theaterzaal.
  • Een, in overleg te bepalen, vergoeding op zzp-/ factuurbasis.

Interesse?

Heb je interesse gekregen? Solliciteer dan vóór 15 september 2019 met je sollicitatiebrief en CV via info@musicalverenigingdos.nl.

Na een eventueel sollicitatiegesprek nodigen we je mogelijk uit om een bezoek te brengen aan een van onze huidige repetities en wellicht een kennismakingsworkshop te verzorgen aan (een gedeelte van) de groep.

Meer informatie over Musicalvereniging DOS is te vinden op www.musicalverenigingdos.nl. Voor vragen kun je ons uiteraard mailen.

Volg ons ook op Facebook en Instagram.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.